Springe direkt zu Inhalt

News

In the mood for sustainable Food?

Prof. Dr. Dr. Martina Schäfer and Dr. Benjamin Hennchen present their results on school meals together with the Berlin State Secretary Markus Kamrad (Verbraucherschutz) at the International Green Week in Berlin! 

Jan 26, 2023

New Publication for Case Study 6!

New publication on social food innovations to foster inclusion and social cohesion is available!

Nov 28, 2022

Dining Society

If you still want to learn more about our project, Prof. Dr. Dr. Martina Schäfer talks about all the work we are doing in the article "Dining Societies".  You can find the article here . 

Nov 10, 2022

Lisa Franke wins award

PhD student Lisa Franke wins the award of the meat industry Media "Fleischwirtschaft" and "afz" in the category Science.

Jul 22, 2022

Short film about the Case Study "Prosuming Initiatives"

Interview with Prof. Dr. Dr. Martina Schäfer and Jochen Fritz (board member of the Regionalwert-AG Berlin-Brandenburg) on the film channel of the Berlin University Alliance "WissenAusBerlin" 

Jul 06, 2022

IFST Szenario Workshop - Collective reflection on the future of our food

On May 13, researchers from the IFST project met with practitioners at Freie Universität Berlin to develop scenarios that show what the framework of our food systems might look like in 2040.

Jun 03, 2022

Videobeitrag zur Fallstudie "Kommunale Ernährungsstrategien – Schulessen in Berlin"
Interviews mit Prof. Dr. Dr. Martina Schäfer, Dr. Benjamin Hennchen (ZTG der TU Berlin) und Sabine Schulz-Greve (Geschäftsführung Vernetzungsstelle Kita- und Schulverpflegung Berlin e.V.) auf dem Filmkanal der Berlin University Alliance "WissenAusBerlin": https://www.youtube.com/watch?v=62SwyJfFrzM

Der Beitrag zeigt, was ein nachhaltiges, gesundes und inklusives Schulessens leisten kann und welche Möglichkeiten es gibt, das Angebot an Schulen zu verbessern. Dabei kommt es neben der Wertschätzung von gesunden und nachhaltigen Lebensmitteln darauf an, Schulverpflegung als Gemeinschaftsaufgabe zu sehen, bei der auch die Wünsche von Schülerinnen und Schüler ausreichend berücksichtigt werden.